Deelfietsen in Gooi- en Vechtstreek officieel gestart
De delegatie deed tijdens de opening ook de nieuwe hub aan die je bij kasteel Groeneveld kunt vinden. 035 Baarn Vrije Tijd Mobiliteit Maatschappij — De regio’s Gooi en Vechtstreek en Amersfoort hebben op 22 mei 2026 het officiële startsein gekregen voor het nieuwe deelfietsenplan. Tijdens een gezamenlijke ceremonie gaven gedeputeerde Jeroen Olthof (Noord-Holland) en gedeputeerde André van Schie (Utrecht) het groene licht voor het gebruik van 800 elektrische en gewone deelfietsen. Het project is een vruchtbare samenwerking tussen de provincies Noord-Holland en Utrecht, met daarbinnen een twaalftal gemeenten waaronder Hilversum, Wijdemeren, Baarn, Blaricum, Laren en Amersfoort. De fietsen, voornamelijk van het merk Voi , zijn strategisch geplaatst op sleutelpunten zoals treinstations, bushaltes, in winkelcentra, bij scholen en op recreatieterreinen. Het doel is duidelijk: de laatste mijl overbruggen en het openbaar vervoer naadloos te koppelen aan actieve mobiliteit. De introductie lijkt...