Loodijk bij ’s-Graveland weer open
035 ’s-Graveland Verkeer Vervoer Mobiliteit -- De N236 (Loodijk) bij ’s-Graveland is weer volledig open voor verkeer. De provincie Noord-Holland voerde de afgelopen 8 weken groot onderhoud uit aan de weg, die daarom tijdelijk was afgesloten.
De werkzaamheden vonden plaats tussen het kruispunt met bedrijventerrein De Boomgaard en het kruispunt met Noordereinde. Van 19 april tot 15 juni 2026 was de weg afgesloten om het werk veilig en efficiënt te kunnen uitvoeren.
Belijning fietspad in nacht dinsdag op woensdag
De werkzaamheden zijn bijna klaar. In de nacht van dinsdag 16 juni op woensdag 17 juni wordt de belijning op het fietspad langs de N236 aangebracht. Daar is geen afsluiting voor nodig. Na het aanbrengen van de belijning zijn de werkzaamheden volledig afgerond.
Veiliger en beter doorstromend verkeer
Tijdens het onderhoud is het oude asfalt vervangen. Ook is de weg verbreed naar ruim 7 meter, zodat deze beter aansluit op de rest van de N236. Daarnaast is het fietspad verbreed naar 3,5 meter en is het talud langs de ’s‑Gravelandsche Vaart aangepast.
Met deze verbeteringen is de verkeersveiligheid vergroot en kan het verkeer beter doorstromen op deze belangrijke route tussen Bussum en Weesp.
(Foto: Adobe Stock)

Reacties
Een reactie posten